§1. Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu prowadzonego pod adresem www.pilkarskibox.pl
1.2. Sklep PIŁKARSKI BOX dostępny pod adresem internetowym www.pilkarskibox.pl prowadzony jest przez Jakuba Kowalik prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6972392634, REGON 525393622.
1.3. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
A. adres pocztowy: PIŁKARSKI BOX Jakub Kowalik, Górka Duchowna 56, 64-111 Górka Duchowna
B. numer telefonu: 660152621
C. adres poczty elektronicznej: kontakt@pilkarskibox.pl
1.4. Regulamin sklepu umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej w
sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego
treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem umowy.
§ 2. Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
2.1. Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
2.2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2.3. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
2.4. Usługodawca/Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą , wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6972392634, REGON 525393622.
2.5. Sklep to sklep, prowadzony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej dostępnej w sieci Internet pod adresem: www.pilkarskibox.pl.
2.6. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),
2.7. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
2.8. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344),
2.9. Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
2.10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Produktów w ramach Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2.11. Przewoźnik to podmiot, świadczący usługi Dostarczania Produktów we współpracy ze Sprzedawcą.
2.12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
2.13. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
2.14. Formularz rejestracji – formularz, który umożliwia utworzenie Konta.
2.15. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).
§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu
3.1. Ceny podane na stronie internetowej Sklepu przy danym Towarze są cenami brutto podanymi w polskich złotych.
3.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii promocyjnych, polegających w szczególności na obniżeniu ceny Towarów lub Usług do określonego terminu lub wyczerpania zapasu Towarów podlegających promocji.
3.3. Do złożenia zamówienia konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
3.4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
3.5. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3.6. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
3.7. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
§ 4. Zakładanie Konta w Sklepie
4.1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji
4.2. Założenie Konta w Sklepie jest dobrowolne i darmowe.
4.3. Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu i zalogowaniu przy użyciu właściwego loginu i hasła.
4.4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 1.
§ 5. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
5.1. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, dokonać wyboru rozmiaru a następnie kliknąć przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.
5.2. Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
5.3. Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu.
5.4. Wybrać rodzaj przesyłki oraz sposób płatności, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia.
5.5. Zaakceptować regulamin oraz kliknąć przycisk “KUPUJĘ I PŁACĘ”.
5.6. Opłacić zamówienie.
§ 6. Warunki zawierania umowy sprzedaży
6.1. Zamówienia w sklepie można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
6.2. Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
6.3. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
6.4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 6.2.
6.5. Dokonywanie Zamówień w Sklepie jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
6.6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
A. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
B. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 7. Sposób płatności i termin płatności
7.1. Koszty transakcji i dostawy Towaru ponosi Klient.
7.2. W sklepie istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
A. przelew bankowy na konto bankowe Sprzedawcy,
B. płatność za pobraniem,
C. płatność gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie stacjonarnej Sklepu,
D. przelewem elektronicznym za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności,
E. kartą płatniczą za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności.
7.3. W przypadku wyboru metody płatności „przelew na konto bankowe Sprzedawcy”, po wykonaniu przelewu przez Klienta, z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu, zamówienie jest przekazywane do realizacji.
7.4. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznego operatora płatności, poprzez użyciu zewnętrznego systemu płatności Przelewy24, obsługiwanego przez PayPro SA z siedzibą w Poznaniu (60-198) przy ul. Pastelowej 8, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, NIP: 7792369887 oraz REGON: 301345068.
7.5. Klient jest obowiązany do dokonania płatności:
A. w terminie 3 dni – w przypadku wyboru metody płatności przelewem bankowym,
B. w chwili wydania Produktu – w przypadku wyboru dokonania płatności gotówką,
C. w chwili złożenia zamówienia – w przypadku wyboru metody płatności obsługiwanej przy użyciu zewnętrznego systemu płatności.
W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
7.6. W przypadku wyboru płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Koszty dostawy w całości pokrywa klient.
§ 8. Dostawa
8.1. Zamówione Produkty są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
8.2. Czas wysyłki Produktów do Klienta wynosi maksymalnie 10 dni roboczych. W przypadku niemożliwości dostawy Produktu w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
8.3. W każdym wariancie płatności, samo wydanie Towarów następuje nie wcześniej, niż po uiszczeniu zapłaty przez Klienta.
8.4. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Konsumenta z chwilą jej wydania Konsumentowi.
8.5. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki rekomendujemy zgłosić reklamację bezpośrednio do Przewoźnika.
8.6. Sposoby wydania Produktów:
A. dostawa na adres Klienta w przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem Przewoźnika
B. dostawa do podanego w formularzu zamówienia punktu odbioru za pośrednictwem Przewoźnika
C. odbioru osobistego Produktów w siedzibie Sklepu w dniu ustalonym ze Sprzedawcą poprzez kontakt telefoniczny lub e-mail.
8.7. Koszty dostarczenia Produktu, które oprócz ceny za Produkt ponosi Klient, są podawane na stronie Sklepu przy składaniu Zamówienia.
§ 9. Prawo odstąpienia od umowy
9.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
9.2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
9.3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
9.4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
9.5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 1. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
9.6. Skutki odstąpienia od Umowy:
A. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
B. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
C. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
D. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
E. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
F. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
G. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9.7. W przypadku zwrotu produktu lub wymiany na inny z powodów Kupującego, Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów związanych z transportem.
§10. Reklamacja
10.1. Reklamacje mogą być składane z tytułu niezgodności świadczonej Usługi z umową, zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami art. 43b i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
10.2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy. Można wnieść ją przy użyciu formularza, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
10.3. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy Produktu będącego rzeczą, w celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest obowiązany dostarczyć lub przesłać reklamowany Towar na adres Sprzedawcy, na jego koszt.
10.4. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.
10.5. Sprzedawca poinformuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia otrzymanej reklamacji drogą elektroniczną lub listem zwykłym, w zależności od woli Konsumenta lub zastosowanej przez niego metody wniesienia reklamacji.
10.6. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy Produktu, który po rozpoznaniu reklamacji podlega przesłaniu do Konsumenta, Sprzedawca na swój koszt dostarczy lub prześle Towar na adres Konsumenta.
10.7. Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją nastąpi przy użyciu metody przelewu na rachunek bankowy albo przekazem pocztowym, zgodnie z wolą Konsumenta.
10.8. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres PIŁKARSKI BOX Jakub Kowalik, Górka Duchowna 56, 64-111 Górka Duchowna, nie później niż 14 dni od czasu poinformowania nas o chęci odstąpienia od umowy.
10.9. Produkty uszkodzone przez konsumenta nie podlegają zwrotu.
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
11.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
11.2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
A. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
B. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
C. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając tak że z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
11.3. Klient może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12. Dane osobowe
12.1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
12.2. Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Sklepu.
§ 13. Postanowienia końcowe
13.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie.
13.2. O każdej zmianie w Regulaminie, Sprzedawca informuje w obszarze strony internetowej przynajmniej 5 dni przed wdrążeniem.
13.3. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
13.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
13.5. Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
13.6. Nazwa Sklepu, Sklep, logo Sklepu, utwory takie jak np. Regulamin, wszelkie materiały (takie jak zdjęcia, opisy produktów, grafiki itp.) umieszczone na stronie sklepu są własnością sklepu i ich kopiowanie jest zabronione.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku chęci zwrotu zamówienia, należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy, a następnie dołączyć go do zwracanej przesyłki.